środa, 1 kwietnia 2015

Lubię wracać tam gdzie byłam już... Lipari 30.03. - 10.04.2015

Bagheria, w poszukiwaniu "Cinema Paradiso"

To tutaj urodzili się Giuseppe Tornatore i Ferdinando Scianna. Reżyser i fotograf. Obu podziwiam za talent oraz sposób widzenia świata. Moi włoscy znajomi powiedzieli mi, że w Bagheria wciąż jeszcze czuje się dawną atmosferę przedmieść Palermo ale ja chciałam przede wszystkim zobaczyć miasteczko, które uwiecznili w swych pracach obaj artyści. Dlatego wybrałam Bagheria na mój pierwszy przystanek na Sycylii. "Baaria", "Cinema Paradiso" oraz biało czarne, klimatyczne zdjęcia Scianny przywiodły mnie do tego miejsca....


Uliczni sprzedawcy ryb, słychać ich z daleka...  donośnie, w dialekcie zachwalają swój towar




Villa Palagonia, wybudowana (1715-1749) przez księcia Francesco Ferdinando Gravina Cruyllas, od samego poczatku fascynowała artystów. Znajdowali tu inspiracje Wolfgang Goetehe, Jorge Luis Borghes, Salvadore Dali, Henri Cartier-Bresson i wspomniani już Giuseppe Tornatore i Ferdinando Scianna 


A tu nieco przewrotnie, ale za to bardzo po włosku :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz